22. dec, 2018

Goede voornemens 2019

De eindejaarsfeesten staan voor de deur … tijd om een evaluatie te maken in welke mate ik de “goede voornemens” die ik verleden jaar neergepend heb tot een goed einde gebracht heb.  En ik mag fier zijn: voor de eerste keer in mijn leven heb ik ze alle drie voor 100 procent nageleefd (eentje ervan konden jullie zelfs via mijn blog volgen).  De sleutel van mijn succes … Ik heb mijn doelstellingen “Smart” gemaakt en dagelijks het resultaat genoteerd want  “meten is weten, en weten is doen”!

En nu de resultaten:

Maximum 1 glas alcohol per dag:  mijn gemiddelde = 0,55 p.d. !

Meer bewegen en minimum 10000 stappen per dag: mijn gemiddelde = 10217 p.d. !

Gezonder eten/vetarm/ vijf groenten-fruit (max 1809 kcal p.d.): mijn gemiddelde 1790 kcal p.d.! 

En wat leverde mij dat op?

- Mijn bloedwaarden zijn weer in orde (o.a. cholesterol)

- Mijn bloeddruk terug normaal

- 22 kg gewichtsverlies  (van 101 naar 79kg)

- Veel beweeglijker en meer dynamisme

 

En mijn goede voornemens voor volgend jaar?

Ik behoud de drie van vorig jaar aan en voeg er drie nieuwe aan toe:

  1. Minimum 1,5 liter water per dag + februari “eau minérale” maand (voor de derde keer al)

  2. In bed voor 0u50'

  3. En om mijn Monique plezier te doen: de dinsdag de vuilnisbak buiten zetten